بیانیهی دانشجویان قزوین علیه «آمریکاگویان» داخلی؛ پشت سر امام ایستادهایم
شفق؛ بیانیهٔ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان قزوین که برای رسانهها ارسال شده، حاوی موضعی صریح در قبال رویکردهای اخیر در سیاست خارجی و نیز نحوهٔ برخورد با نظرات رهبری است.
در این بیانیه، با استناد به جملهای از پیام اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی آیتالله سید مجتبی خامنهای که فرمودهاند: «بنده علیالاصول [درباره تفاهمنامه] نظر دیگری داشتم…»، تأکید شده که تاریخ نشان داده «دوری از نظر و رای امام جامعه» جز «خسران» نتیجهای دربر ندارد.
نویسندگان بیانیه، طیفی از رویکردها را مورد نقد قرار دادهاند؛ از جمله «مصلحتاندیشیها و تفریطهایی که خون به دل امام کرده» و نیز «افراطهایی که دل ایشان را آزرده است».
در بخش دیگری از این بیانیه، دانشجویان قزوینی با لحنی شدید، از کسانی که به بهانهٔ «وفاق» راه انتقاد از توافق را میبندند و تکرار نظر رهبری را «وحدتشکنی» مینامند، انتقاد کرده و خطاب به آنان نوشتهاند: «علیالاصول، نظر جامعه دانشجویی قزوین، چیز دیگری است.»
این تشکل دانشجویی همچنین با اشاره به «تفاهمنامهٔ امضا شده توسط روسای جمهور ایران و آمریکا»، بر «مطالبهٔ بندبهبند» آن تأکید کرده و اعلام داشته که «در صف امام و مأموم» ایستادهاند و «از حقوق خود و ملت ایران هرگز کوتاه نخواهند آمد».
در پایان بیانیه، از تمامی مسئولان خواسته شده که «پاسخگوی دانشجویان» باشند و تأکید شده که دانشجویان استان قزوین «در انتظار تحقق شروط گفتهشده، خواهند ماند».
انتهای پیام/